"Als aannemer, bouwen & renoveren wij merken. Wij vertellen de verhalen van merken door middel van strategisch & creatief onderscheidende concepten en realiseren op basis hiervan functionele ontwerpen. "

OPDRACHTGEVER

20to10

PROJECT

Identiteitsontwikkeling, productontwerp, communicatie strategie, logo ontwerp, fotografie, webdesign & webontwikkeling 

 Vreemde ogen, nieuwe inzichten. 

In 1862 ontwikkelde de Nederlandse uitvinder Hermen Snellen de “Snellen Kaart”. Deze kaart veranderde de oogmeetkunde. Mede met behulp van deze kaart bepaalt de opticien een brilrecept. Een oogmeting met de uitslag 20to10 betekent dat je vanaf 20 voet kunt zien wat een gemiddelde persoon vanaf 10 voet ziet! 

 

Afstand bied perspectief. Als creatief partner gebruiken wij deze "20 feet" positie bij het pinpointen van knelpunten en het vinden van creatieve oplossingen. Dit doen we samen met de 10 voet. Bestaande uit de gegronde kennis en know-how van uw interne organisatie & bedrijfsvoering.

 

Als creatief partner geloven wij dat de sweet spot voor een creatieve oplossing tussen deze 20 en 10 voet ligt.

Functional design

Herman Snellen heeft de “Snellen kaart” ontworpen op basis van optotypes. Dit zijn geometrische vormen die opgemaakt zijn in een 5x5 grid. Hierdoor zijn de lijnen van de letter even dik als de negatieve ruimtes ertussen.  Deze design methodiek gebruiktte Snellen om het onderscheid tussen de verschillende letters te optimaliseren. Een pracht voorbeeld van functioneel ontwerp. 

Het tijdloze ontwerp van de optotypes van Snellen heeft ons geinspireerd binnen het ontwerpen van het merk 20to10. Het de cijfers & beeldmerk van ons logo is opgebouwd vanuit hetzelfde  5x5 grid.  

Het rode vierkant aan de rechterkant staat voor het creatieve team van 20to10 en het blauwe vierkant linksonder staat voor het interne team van de merken waarmee we samenwerken. De zogeheten “creatieve sweetspot” zit tussen deze 2 teams in. Deze sweetspot staat in het midden van het logo in de vorm van licht blauw vierkant.   

"We kruipen in de huid van uw bedrijf en klanten en komen met oplossingen die onderscheidend, jong en eigenzinnig zijn! We zijn jong, nieuwsgierig, speels en zeer toegewijd in ons werk."

Kleuren die kloppen.

Rood #ec5750
Rood staat voor actie, energie & prikkeling. Het rode vlak in ons logo staat voor het creatieve team van 20to10. Als creatief team willen blazen wij nieuwe energie in nieuwe of bestaande merken. Het communiceert avontuur en actie, wat nieuwe perspectieven oplevert.

Blauw #4cafa5
Blauw staat voor stabiliteit & kalmte. Het blauwe vlak in ons logo staat voor het interne team van de opdrachtgever. Dit team heeft kennis van de oorsprong van het merk en ervaring met het uitvoeren van de dagelijkse activiteiten. Het communiceert veiligheid & ervaring, die essentieel is voor het continueren van de visie van het merk.

Mint #d1f4ea
Mint staat voor verfrissing. Het mint blauwe vlak in ons logo staat voor de “sweetspot” waar we binnen onze projecten naar op zoek zijn: de kennis en kunde van het interne team in combinatie met de wijde blik en expertise van 20to10. Hiermee creeeren wij een verfrissende perspectief op een merk