Merkstrategie: “De stap van identiteit naar activatie”

De positionering is het fundament voor de merkstrategie. Alle ingrediënten worden vastgelegd in een “merkpaspoort” die aan de basis staat van een uitvoerbare, creatieve en succesvolle merkstrategie.

Roadmap

Hier ontwikkelen onze strategen de roadmap waarin (long term) wordt beschreven hoe je de gekozen positionering in álles tot leven wordt gebracht. Zo weet je precies wat je wanneer in het proces staat te doen. Het is daarbij de kunst om deze koers zo scherp als mogelijk te beschrijven zodat je effectief en snel een sterk en solide merk weet neer te zetten.

Contentstrategie

Na het in kaart brengen van de customer journey wordt bepaald of de gekozen content aangepast moet worden. Je wilt dat deze content de waarden en identiteit van het merk ademt zodat deze op de gewenste manier overkomt op je doelgroep. Een duidelijke contentstrategie brengt in kaart welke content gemaakt moet worden om een doel te behalen, wie hiervoor verantwoordelijk is en via welke kanalen deze verspreidt worden.  

Customer Journey

Hier wordt in kaart gebracht welke stappen en acties nodig zijn om de gekozen doelgroep daadwerkelijk te converteren naar klanten, en hoe ze te behouden. Hierbij focussen we ons op de verschillende “touchpoints” en hoe de klant deze waardeert en beleeft, van het verkoopproces tot de aftersales. Het beschrijven van deze journey geeft een overzicht van de stappen en klantbeleving van dit traject. Het spreekt voor zich dat we dit proces vooral samen met de opdrachtgever uitwerken. We onderzoeken en verkennen de bestaande klantreis met al zijn “touchpoints” en leggen onbenutte kansen en verbeteringen bloot. 

Dennis van Lier

Neem dan contact met ons op

Meer weten over onze diensten?