• Jesper Tielbeke

Een visueel uitstapje - de rebranding van Polyvorm.

De afgelopen tijd heeft 20to10 mogen werken aan de visuele identiteit & redesign van de Polyvorm website. Een leeg canvas en dus een mooie uitdaging. Dit aangezien we Polyvorm het podium willen bieden dat het verdient.


Polyvorm verzorgt fotorealistische 3D product visualisaties voor verschillende toonaangevende merken. Toen we voor het eerst door het portfolio van Polyvorm liepen viel onze mond open. Het ene beeld nog indrukwekkender dan de ander. Passie & oog voor detail straalt er van af.


Wat dit project interessant maakte was de samensmelting van 2 verschillende perspectieven op ontwerp: enerzijds 3D ontwerp vanuit Polyvorm zelf, anderzijds grafisch ontwerp vanuit 20to10. Het vanuit 3D denken is uiteindelijk ook de grootste inspiratiebron geweest voor dit project.




In dit project was van belang dat we het werk van Polyvorm een gepast podium zouden bieden. Dit hield in dat:

1.)De visuele identiteit niet de aandacht moest weghalen van het portfolio.

2.)Het geheel niet te braaf zou aanvoelen, waarin het grafisch ook opvallend mag zijn.


Tijdens het proces ontstond de vergelijking met musea met architectonische gebouwen. Waar de werken binnenin de ruimte krijgen om te stralen, maar het gebouw eromheen ook op zichzelf interessant genoeg is.



Het resultaat, een visuele identiteit bestaande uit meerdere lagen, met ieder een eigen functie. Beginnend bij het exterieur van het bouwwerk, bestaande uit een compositie van grafische vormen die gezamenlijk voor één geheel zorgen. Deze "buitenkant" wordt gebruikt ter introductie van het merk Polyvorm, en zal je daarom als eerste visual tegenkomen op digitale kanalen en printwerk.


Vervolgens beland je binnen. Hier zijn de vormen van de buitenkant terug te zien maar op een minder prominente manier. Deze kleinere composities zullen telkens weer terugkeren binnen de visuele identiteit. Op de website zul je deze kleinere composities steeds tegenkomen bij het binnenkomen van een nieuwe pagina, en het eind van deze pagina.



Bij het showcasen van de De 3D product visuals die Polyvorm maakt wordt er beperkter gebruik wordt gemaakt van deze grafische vormen. Dit kan je zien als een galerij ruimte met grote witte muren, waar het werk op de muur de aandacht trekt die het verdient.



Hiermee hebben we een fundament gebouwd waar we op verder zullen bouwen. Deze visuele identiteit zal namelijk constant in beweging blijven, en zich doorontwikkelen net als het portfolio van Polyvorm.


Mocht je meer willen zien van dit project, neem dan een kijkje op de nieuwe website van Polyvorm (www.polyvorm.nl.)of onze Polyvorm projectpagina.