"Stutter Buddy betrok ons vroegtijdig bij het ontwikkelen van zijn merk. Hierdoor zijn wij betrokken geweest bij zowel de conceptuele vertaling van Stutter Buddy als de uiteindelijke visuele uitwerking ervan. De resultaten hiervan zijn vertaald naar een brandbook dat dient als fundament waar Stutter Buddy op kan bouwen. Hieronder een aantal onderwerpen die in het brandbook aan bod komen."

OPDRACHTGEVER

Stutter Buddy

PROJECT

Identiteitsontwikkeling

Communicatie strategie

Huisstijl ontwerp

Logo ontwerp

Copywriting

MERKVERHAAL

Wist je dat niemand stottert van nature? En dat iedereen, ongeacht hoe zwaar je stottert, weer een natuurlijk spreker kan worden? Wij weten hoe het voelt om te stotteren. Wij kennen jouw worstelingen en weten hoe het voelt om opgesloten “als een rups in een cocon” te zitten in je eigen stotter wereld.

 

Maar wij weten ook hoe vrij “zo vrij als een vlinder” het voelt om te leven zónder te stotteren. Wij hebben de zin om te praten weer teruggevonden, voelen ons “herboren” en emotioneel bevrijd. Daarnaast hebben wij al veel mensen kunnen helpen met de weg naar een stottervrije toekomst. Dit geeft ons voldoening, plezier en elke keer een boost om vol passie jou te helpen met jouw bevrijding van stotteren!

MERKKARAKTER

Vertrouwelijk en begrijpend

Voor de eerste stap naar een stottervrije toekomst heb je moed nodig. Moed om jezelf open te stellen en je spreekangst recht in de ogen aan te kijken. Het is belangrijk dat Stutter Buddy een vertrouwenspersoon is, waar cliënten zichzelf bij durven open te stellen.

 

Eerlijk en direct

Stutter Buddy durft zich uit te spreken en laat een stotter niet de baas zijn. In plaats van eromheen te wandelen gaat Stutter Buddy er dwars doorheen. “Fear of the name increases fear of the thing itself”. Stutter Buddy is eerlijk en direct in (marketing)communicatie. 

 

Rijk van kennis en ervaring

Stutter Buddy heeft zelf ervaren hoe het is om te leven met spreekangst en de stotter die daar  het gevolg van is. Wij kunnen ons verplaatsen in deze situatie en geven sturing op jouw weg naar natuurlijk spreken. 

LOGO DESIGN

Het logo bestaat uit twee elementen, het beeldlogo en het typelogo. Ze zijn beide ontworpen vanuit het “single color flatdesign” principe. Een aanpak die ervoor zorgt dat het logo zowel op lichte als donkere achtergrond goed tot zijn recht komt. 

 

Het beeldlogo bestaat uit een spraakballon met hierin de “buddy” verwerkt. De strakke lijnen geven het beeldlogo een moderne en stoere uitstraling. 

 

Het type logo is gebaseerd op het “geometrische sans serif” lettertype: “Poppins Black”, Een strak “straight forward” lettertype die er modern uitziet.

 

Zowel het beeldlogo & het typelogo bestaan uit een gevuld element en een omlijnd element. Hierdoor valt het als geheel goed in elkaar, maar zijn ze ook spannend genoeg om apart van elkaar te gebruiken. 

Statements

Zoals bij merkpersoonlijkheid al voorbij is gekomen is Stutter Buddy recht voor zijn raap. Wij draaien er niet omheen en komen met gedurfde statements in tekstballonnen waarin het logo ontworpen is.

 

Schreeuw het uit

We gebruiken detail foto’s van verschillende zingende / schreeuwende mensen en dieren als symbool voor interventie. Tijd voor een frisse start.

MERKSTIJL

Naast het logo, kleuren palette en het lettertype zijn er andere visuele elementen die het merk Stutter Buddy accentueren. Elementen die zorgen voor een kloppend geheel. 

Half-dotted 

Je hebt al verschillende blauw/rode detail foto’s voorbij zien komen. Deze techniek heet “Half-dotted” en wordt gebruikt bij zeefdrukken. Deze foto’s zorgen voor een moderne en jonge uitstraling, wat bij de doelgroep van Stutter Buddy past. Hiermee differentieert Stutter Buddy zich van de andere traditionele partijen in de markt.

Out in nature

Je hebt de verschillende natuurfoto’s al voorbij zien komen. Een statement als “niemand stottert van nature”  legt deze keuze al uit. Stutter Buddy is een avontuurlijk merk. Samen met zijn cliënten gaat Stutter Buddy op avontuur om weer terug naar deze basis te gaan.